Webinar 9.05!
Automatyzacja SMS marketingu w sklepie internetowym Jak zrobić to dobrze?

Jak używać animowanych obrazów GIF w mailach marketingowych?

Image

Chcesz zwiększyć współczynnik klikalności i ogólne zaangażowanie czytelników Twoich wiadomości e-mail? A może szukasz sposobów na wzmocnienie swojego call-to-action lub zwrócenie szczególnej uwagi na konkretną część newslettera? Animowane obrazy GIF mogą Ci w tym pomóc. Z tego artykułu dowiesz się więcej. 

Dlaczego animowane obrazy GIF-y w mailach są tak skuteczne? 

To proste. Nasz mózg potrzebuje bodźców, a najskuteczniejsze są te… które się ruszają!

E-mail pozostaje najpopularniejszym kanałem komunikacji. Biorąc pod uwagę liczbę wiadomości email, jaką otrzymujesz każdego dnia, zrozumiałe jest, że będziesz reagować jedynie na najbardziej angażujące lub intrygujące newslettery. Czyli takie, które zawierają ruchome obrazki. Gdy przewijasz treść e-maila i widzisz obrazy GIF, które się ruszają, to chcąc nie chcąc zwrócisz na taką wiadomość większą uwagę. 

I o to w tym właśnie chodzi.

Jak stworzyć własny animowany obraz GIF? 

Jest wiele serwisów internetowych, które Ci w tym pomogą, np. Ezgif czy Giphy. Strony te pozwalają także zoptymalizować gotowy plik GIF: przyciąć go, zmniejszyć rozdzielczość lub liczbę klatek na sekundę. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić, po prostu skorzystaj z opcji automatycznej optymalizacji, która może nieznacznie obniżyć jakość obrazka GIF, ale zarazem znacznie zmniejszy oryginalny rozmiar pliku. Optymalny rozmiar GIF-a to mniej niż 5 MB, ale postaraj się, aby był jak najmniejszy. Zasada jest prosta: im mniejszy rozmiar obrazka GIF, tym szybciej się załaduje. 

Własny obrazek GIF stworzysz także za pomocą programu Adobe Premiere lub Adobe Photoshop - jednak narzędzia te nie są darmowe. Jeżeli w Twojej firmie pracuje grafik, najpewniej korzysta z tego oprogramowania i może taki obrazek GIF dla Ciebie przygotować. 

Do stworzenia własnego animowanego obrazu GIF z kilku zdjęć możesz także wykorzystać jeden z programów dostępnych online, np. Toolson. 

Możesz oczywiście pobrać gotowe, przygotowane przez kogoś innego animowane obrazy GIF ze stron internetowych, ale najpierw upewnij się, że można je wykorzystywać do celów komercyjnych.

Tworzenie animowanych obrazów GIF – o czym musisz pamiętać 

Większość wersji MS Outlook (wyjątkiem jest tu edycja 2019) nie obsługuje ruszających się obrazów GIF. Jeśli więc Twój odbiorca korzysta ze starszej wersji programu Outlook, to zobaczy tylko pierwszą klatkę – czyli statyczny obrazek. 

Aby mieć pewność, że kluczowe informacje dotrą do wszystkich odbiorców Twojej wiadomości e-mail, niezależnie od używanej przez nich wersji aplikacji do obsługi poczty elektronicznej, zawrzyj wszystkie niezbędne informacje – a więc np. call-to-action, kod rabatowy – w pierwszej klatce animowanego obrazu GIF. 

Pamiętaj, że Twoja animacja powinna mieć jasny cel. Może zilustrować fragment tekstu lub rozbawić odbiorcę. Jeśli jednak nie służy ona niczemu i/lub jest nadużywana, to ryzykujesz, że wywoła efekt odwrotny do zamierzonego. 

Dobre przykłady animowanego obrazu GIF w mailu

To teraz przyjrzyjmy się kilku dobrym przykładom animowanego obrazu GIF z newsletterze. 

Netflix często wstawia animowane obrazy GIF w swoich newsletterach, aby promować premiery i recenzje seriali oraz filmów. W rezultacie za każdym razem, gdy otwierasz od nich wiadomość, po prostu nie możesz się doczekać, aby zobaczyć, co tym razem przygotowali.  

Aby wyróżnić się na tle konkurencji podczas zakupowego święta Black Friday, sklepy e-commerce także używają animowanych obrazków GIF w wysyłanych przez siebie wiadomościach e-mail. Dzięki nim przyciągają uwagę klientów do oferowanego przez siebie rabatu: 

Próbujesz zwiększyć lojalność klientów, wysyłając im życzenia urodzinowe? Oto chwytliwy przykład obrazka GIF w wiadomości e-mail od Pizza Hut:

A co powiesz na świętowanie urodzin firmy? Zobacz, jak podeszło do tego Nike: 

Krótko mówiąc, firmy reprezentujące różne sektory używają ruszających się plików GIF w wiadomościach e-mail z jednego dobrego powodu: aby zwrócić Twoją uwagę. 

Bo w sumie czemu nie?   

Najnowsze wpisy:

Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem!

Random photo

Post

Plany na 2024 rok –…

Czytaj więcej
Random photo

Post

Rok Postępu: 2023 okiem naszego…

Czytaj więcej
Random photo

Post

Przygotuj swoją kampanię e-mailingową na…

Czytaj więcej
Random photo