Webinar 9.05!
Automatyzacja SMS marketingu w sklepie internetowym Jak zrobić to dobrze?

Multichannel Marketing Automation – wciąż na czasie w 2020

Image

Mało który sklep internetowy odniesie długoterminowy sukces bez skutecznej strategii marketingowej, opartej na wielu kanałach komunikacji. Stwierdzenie to dodatkowo nabierze mocy w 2020 roku, warto więc zastanowić się na czym właściwie polega multichannel marketing automation?

Nasz artykuł przedstawi Ci podstawy jego działania i pokaże, jak może pomóc Twojemu sklepowi e-commerce rozkwitnąć w nadchodzącym roku.  

Na czym polega multichannel marketing automation? 

Ok, rozszyfrujmy tę tajemniczą nazwę: terminem marketing automation określa się komunikację on-line z istniejącymi i potencjalnymi klientami za pomocą różnych platform, które automatyzują cały proces. Przez multichannel, czyli wielokanałowość, zaś rozumiemy wiele sposobów na dotarcie do odbiorców z odpowiednimi komunikatami, np. e-mail, SMS, czy też wyświetlanie powiadomień w przeglądarce (web push).  

Z początku marketing automation wykorzystywany był głównie w email marketingu, szybko jednak objął inne kanały komunikacji przekształcając się w prawdziwie wielokanałowe podejście, jakie dziś znamy.   

Co sprawia, że multichannel marketing automation jest tak skuteczny? 

Sklepy e-commerce na wielką skalę wykorzystują platformy do automatyzacji wielokanałowego marketingu po to, by móc komunikować się z obecnymi i potencjalnymi klientami na całej ścieżce zakupowej. Narzędzia te pozwalają planować, koordynować i wcielać w życie kampanie marketingowe oraz mierzyć ich wyniki na każdym etapie sprzedaży (tj. począwszy od etapu uświadomienia przyszłego klienta, poprzez tzw. lead nurturing, pozyskanie nowego klienta i utrzymanie go dzięki komunikacji posprzedażowej).  

Użytkownicy platform do multichannel marketing automation mają możliwość dostosowania najmniejszych szczegółów powyższego procesu i automatycznego uruchomienia zaplanowanej kampanii na ogromną skalę. Pozwala to usprawnić cały proces i eliminuje ryzyko błędu ludzkiego, co w efekcie przekłada się na dużo większą efektywność komunikacji marketingowej.  

Główne zalety multichannel marketing automation 

Wykorzystanie multichannel marketing automation przynosi sklepom internetowym wiele korzyści, wybraliśmy jednak „wielką trójkę”. Strategia ta: 

  • Pozwala Ci komunikować się z istniejącymi i potencjalnymi klientami za pośrednictwem ich ulubionego kanału, poprzez dopasowanie się do współczesnego stylu życia „ciągle w biegu” i, w przeważającej mierze, „na telefonie”. Rezultat? Rosnące zaangażowanie odbiorców i coraz lepsze wskaźniki konwersji. 
  • Ułatwia rozbudowanie bazy klientów przy jednoczesnym znacznym obniżeniu kosztów pozyskania klienta. 
  • Zapewnia Ci dostęp do szczegółowych raportów z wszystkich działań związanych z kampaniami marketingowymi, dzięki czemu w łatwy sposób sprawdzisz, które z nich w największym stopniu przyczyniły się do sukcesu Twojego sklepu internetowego.   

Wyzwania stojące przed multichannel marketing automation 

W przypadku niedoświadczonych użytkowników wprowadzenie strategii marketingu multi-channel może mieć także pewnie wady. Utrzymanie spójnego przekazu i wizerunku marki w komunikacji wykorzystującej wiele kanałów dla niejednej organizacji okaże się sporym wyzwaniem, nie wspominając o kłopotach z późniejszym, konsekwentnym kreowaniem customer experience i trzymaniu się ustalonych standardów. 

Poza tym, niezbędne jest doświadczenie i umiejętność intepretowania twardych danych tak, aby móc wybrać potencjalnie najbardziej efektywne kanały komunikacji dla konkretnej strategii marketingowej. Każdy kanał wymaga też odpowiedniego formatu i treści – np. wiadomości SMS będą znacząco różnić się od tych wysyłanych poprzez e-mail. Wreszcie, analiza wyników osiągniętych przez każdy z kanałów opiera się na innych wskaźnikach oraz na innych metodach ich analizy, zgłębianie danych liczbowych jest więc jedynym sposobem na zrozumienie, co się za nimi kryje, w jaki sposób są ze sobą powiązane i jak wpływają na końcowe wyniki kampanii.  

Podsumowanie 

Jeśli dotychczas nie zdecydowałeś(-aś) się na wykorzystanie wielu kanałów w komunikacji z klientami, ryzykujesz pominięcie sporej części swoich odbiorców. Dodaj więc wdrożenie Multi-Channel Marketing Automation do listy Twoich postanowień noworocznych! Pamiętaj jednak, że będzie to wymagało od Ciebie konsekwencji i umiejętności analitycznych.  

Chcesz dowiedzieć się, jak osiągnąć sukces wykorzystując wiele kanałów komunikacji? Na naszym blogu regularnie dzielimy się rozmaitymi wskazówkami i przykładami, zaglądaj więc co jakiś czas, aby sprawdzić, co nowego opublikowaliśmy! 

Najnowsze wpisy:

Dzielimy się wiedzą i doświadczeniem!

Random photo

Post

Rok Postępu: 2023 okiem naszego…

Czytaj więcej
Random photo

Post

Przygotuj swoją kampanię e-mailingową na…

Czytaj więcej
Random photo

Post

Nowość w produkcie: narzędzie AI…

Czytaj więcej
Random photo